follow

luahan Hati


Saturday, March 31, 2012

Sang Bidadari

Saya tak tahu dimana awak berada sekarang,apa jua keadaan awak sekarang. Saya cuma berharap awak sihat2 selalu ya. Saya ada cerita nk kongsi dengan awak ni, awak baru baru ni saya ada kenal seorang perempuan ni,sy panggil dya mia,sy ingat awak lah mia tu,rupa rupa nya tidak. Dia sekadar mainkan perasaan sy awak.Tapi alhamdulillah cepat Allah nk tunjuk. Saya redha awak tapi mcm mna klu mia tu awak cuma cinta sejati tu mendahului jodoh, boleh ke sy maafkan awak?? apa lah sy ni mengarut  ja,sebenar nya pagi ni saya ni berkongsi dengan awak pasal berfesyen lah mengikut acuan ALLAH dan pasal bidadari, awak tahu tak.. mukminat solehah itu lebih anggun daripada bidadari syurga,kalau baca surah Al- Waqi'ah pun,bidadari syurga ini digambarkan oleh Allah dgn perumpamaan yang sangat menarik. Tapi, secantik apa pun para bidadari syurga ini, wanita Mukminat jauh lebih cantik daripada mereka; iaitu orang yang memelihara auratnya, membasuh mukanya setiap hari dengan wuduk , melaksanakan solat dan taat akan suaminya demi redha Allah. Dan pasal berfesyen mengikut  acuan Allah tu msti smua orang pon faham kan. Sekarang ni tudung pon mcm mcm nama tudung dan bentuk pon ada,faiz pon smpi tak tahu nk bezakan. Tapi kalau nak pakai selendang lilit-lilit pun, boleh sahaja. Tapi, carilah selendang yang tak jarang dan panjang. Lilitlah sekreatif mungkin asalkan menutupi dada. Nak pakai tudung ariani pun, pakailah. Tak pun tudung hana tajima, pakailah. Tapi carilah yang sesuai dengan tubuh kita, biarlah ia labuh menutupi dada dan tak melekit menampakkan bentuk badan. Nak pakai tudung bawal pun, pakailah. Tapi pastikan ia tak jarang dan labuh tutup dada. Tapi kalau kat rumah dah berlambak ada tudung bawal yang nipis, takkan nak buang kan. So, pakailah inner di dalam tudung tu supaya leher dan rambut kita tak kelihatan. Biarlah aurat kita ni ekslusif untuk suami tercinta. Kalau mcm pakain tu senang jew faiz nk ckp pakai lah baju yang tidak jarang kain nya dan tak menampakkan bentuk badan :)
assalamualaikum awak penyimpan tulang rusuk ku.

No comments:

Post a Comment